Organizarea unei publicații media sau contextualecampanie din rețea, orice agent de publicitate își calculează bugetul aproximativ. Pentru clientul unei campanii publicitare, este important să vedem cum sunt alocate fondurile pentru comportamentul său, dacă banii sunt cheltuit în scopul urmărit și cu ce eficiență sunt folosiți. Calculul eficacității produsului publicitar în planificarea mass-media se bazează pe mai mulți indicatori, dintre care unul este indicele CPM. Ce este acest indicator, cum să îl folosiți - vom afla mai jos.

cpm asta

CPM - de ce este necesar

Ce este CPM în publicitate, cunoscută din secolul trecut. Modulul a fost utilizat în toate campaniile publicitare care au avut loc în mass-media. Editorii, canalele de televiziune și radio utilizează încă acest indicator pentru a calcula costul publicității. CPM este utilizat atunci când vine vorba de prețul unui afișaj de publicitate, nu adreselor individuale, ci unui număr de mii de cumpărători posibili. În același timp, acest termen a fost introdus în circulație. Proprietarii platformelor de publicitate ar putea funcționa numai cu circulația și focalizarea tematică, astfel încât CPM a fost determinată, publicitatea cu această valoare fiind eficientă.

Definiția CPM

cpm asta

O simplă definiție a CPM este prețul pe mie. Vine de la numele modulului cuvinte în limba engleză cost-pe-mia, unde M - cifra romană, adică 1000. Astfel, problema a ceea ce este CPM-ul, se poate spune că acesta este prețul pe mia de afișări ale anunțurilor. Cele mai multe reclame apar pe paginile ziarelor și revistelor, cu atât mai des se aude la radio sau clipește pe un canal de televiziune - cu atât este mai mare indicatorul acestui coeficient.

Calculul CPM în campaniile publicitare online

Pe Internet, rolul unei reclame este de obiceijucați bannere - acestea sunt cele mai enervante ferestre pop-up pe care utilizatorii nu le plac atât de mult și care aduc bani proprietarului platformelor de publicitate. Cu cât site-ul este mai popular, cu atât mai mulți utilizatori navighează pe această pagină a Internetului, publicitatea mai scumpă pe acest site va costa clientul.

Agenții de publicitate sunt interesați de cel mai mare număr posibil de utilizatori care au văzut acest banner. Prin urmare, ceea ce este CPM, poate fi arătat matematic astfel:

CPM = (costul total al ordinului publicitar) / (numărul planificat de vizionări banner pe zi) * 1000.

Acum este clar, CPM - ce este. În publicitate, acesta este unul dintre cei mai importanți indicatori. Agentul de publicitate poate calcula câți bani să plătească proprietarului site-ului, astfel încât informațiile să fie afișate unei mii de utilizatori ai rețelei.

Acest calcul poate fi clar demonstrat prinun exemplu simplu. Costul de plasarea unui banner pe site-ul unui portal este, de exemplu, 400 $ pe săptămână, statisticile acestui site arată că o săptămână, navigarea pe site-ul aproximativ 10 mii. Utilizatori. Astfel, un simplu calcul oferă o valoare:

CPM = $ 400 / $ 10.000 * 1000 = $ 4 pentru o mie de afișări de informații publicitare.

Agenții de publicitate ar trebui să înțeleagă că o simplăDemonstrarea unui banner pe un site tematic este în mare parte informativă. Nu există nicio garanție că toate cele zece mii de persoane care au vizitat pagina, trebuie să facă clic în mod necesar pe banner. Dacă un vizitator dorește să facă clic pe link sau nu depinde doar de atractivitatea bannerului însuși și a informațiilor care îi sunt plasate. Fiecare site va furniza toate datele necesare pentru a calcula parametrul CPM. Că este benefic pentru proprietarul site-ului, puteți înțelege. Dar publicitatea, calitatea și interesul pentru utilizatorul final sunt incluse în sarcinile clientului.

ce este cpm

Modul CTR auxiliar, metode de calcul

Pentru a reduce costurile, încă o datăindicatorul este CTR. Numele a venit, de asemenea, din limba engleză și sună pe deplin ca rata de clic. CTR arată câte persoane au făcut clic pe banner și au accesat pagina de publicitate a clientului. Acest modul depinde de corectitudinea site-ului ales, deoarece publicitatea aspect mai adecvate și necesare, cu atât mai mare probabilitatea ca vizitatorul interesat de informații și face clic pe banner-ul. Metoda de calcul al acestui indicator este următoarea:

CTR = (numărul de utilizatori care au făcut clic pe banner) / (numărul planificat de afișări banner pe zi) * 100%.

De exemplu, dacă dintre cei 20.000 de persoane care au văzut anunțul au făcut clic pe link-ul celor 800 de utilizatori, valoarea CTR este 800/20 000 * 100 = 4%, care este mai mare decât valoarea minimă admisibilă.

S-a dovedit prin experiență că valoarea CTR minimă este de 3-5%. Dacă este mai puțin, atunci costul per client potențial va depăși profitul așteptat, iar publicitatea va fi considerată ineficientă.

cpm publicitate

Utilizarea de indici

CPM poate fi utilizat atunci când selectați un segment mai restrânspublicul țintă. De exemplu, atunci când comanda platforma site-ul banner-ul oferă informații despre agenții de publicitate vârsta, sexul, locul de reședință, interesele tuturor vizitatorilor înregistrați. Astfel, bannerul dorit apare numai pentru acei utilizatori pe care a fost proiectat produsul publicitar dat. Bugetul campaniei publicitare este cheltuit mai economic și mai eficient.

De asemenea, ar trebui să țină seama de activitatea permanentăutilizatori. Cu cât același vizitator vede mai des același produs publicitar, cu atât mai mulți bani sunt pierduți de la agenții de publicitate, dar clientul nu mai primește de la clienți. Prin urmare, un calcul competent al indicilor CPM și CTR combinat cu o analiză profundă a informațiilor furnizate de această platformă de publicitate ar trebui să aducă rezultatul dorit clientului.

Un alt punct de luat în considerare la începutcampanie de publicitate. Plata poate fi facturată fie prin CPM, fie prin CTR. Cu alte cuvinte, clientul trebuie să înțeleagă esența publicității banner pe modulul CPM - că nu este o plată pentru clicurile utilizatorilor, ci doar pentru demonstrarea produsului publicitar

ce este cpm în publicitate

Rezumă

Când vi se întreabă ce este CPM, puteți răspundeacest parametru este unul dintre cele mai importante în analizarea eficacității uneia sau altei anunțuri și este, de asemenea, luat în considerare la calcularea bugetului unei campanii publicitare. Aceasta ține cont de numărul de contacte ale clienților potențiali cu informațiile publicitare și de costul plasării unui banner pe mai multe site-uri cu o tematică similară similară. Luând în considerare acești parametri, este posibil să se calculeze eficiența uneia sau a altei platforme de publicitate și să se stăpânească cu succes bugetul publicitar.

</ p>